Najzdravija hrana u vašem supermarketu

Kada gledate kako poboljšati svoje zdravlje, ne tražite dalje od lokalnog supermarketa. Ako zaobiđete slatke poslastice i druga iskušenja rasuta po prolazima, supermarket može postati svijetom prepunim superhrane, s prehrambenim prednostima koje mogu ozbiljno poboljšati vaše zdravlje.

Najbolja stvar u znanju lova na najzdravije stvari je to što ste naoružani znanjem o tome koja vam hrana najbolje odgovara. Na primjer, ako se osjećate slabo, hrana bogata omega-3 masnim kiselinama – poput tamne čokolade i lososa – može vas podići bez pada energije ubrzo nakon njenog probavljanja (znate, ono što slijedi nakon što pojedete previše šerbeta ili gumenih bombona).

Možda osjećate kako nemate energije? Navalite ravno na banane! Baš kako smo naučili od naših omiljenih Banana u pidžami – B1 i B2 – banane su sjajan način za povećanje razine energije jer će glukoza, fruktoza, saharoza i vlakna poboljšati rad mozga, dok će magnezij i vitamin B istovremeno poboljšati vaše raspoloženje.

Ako to nije dovoljan razlog da se upustite u traženje dragulja svog lokalnog supermarketa, čitajte dalje i saznajte koja je najzdravija hrana koju još danas možete ubaciti u svoja kolica!

1. Špinat

Špinat možda nije svima najbolji prijatelj, ali ne moramo ha jesti u istim količinama kao Popaj da bismo ubrali hranjive blagodati. Špinat je bogat cinkom, proteinima, vlaknima, vitaminima A,C,E i K, kalcijem i željezom. Također je prepun mangana koji je neophodan za izgradnju zdrave strukture kostiju.

2. Kokosovo ulje

Kokosovo ulje najbolji je prijatelj svake djevojke (i frajera). Osim svojih kvaliteta superhrane poput vitamina E – koji dokazano smanjuje kolesterol i rizik od raka – kokosovo ulje tajna je ljepote koja više nije takva tajna. Koristite ga kao masku za kosu, sredstvo za uklanjanje šminke ili hidratantnu kremu. Kokosovo ulje ne samo da će vam pomoći izgledati i osjećati se zdravije, već i poboljšava imunitet i probavu!

3. Pastrnjak

Pastrnjaci su iz obitelji kao i mrkve, što objašnjava zašto su sličnog okusa i slađe teksture poput njihove narančaste sestre. Super su zdravi, prepuni prehrambenih vlakana, folata i vitamina C. Izvrstan su izbor za zdrav međuobrok ili uz ručak ili večeru.

Pastrnjak
Pastrnjak je vrlo zdrav, pun prehrambenih vlakana, folata i vitamina C.

Pastrnjak je također bogat kalijem, za koji je poznati da olakšava bolesti srca i bubrega, dok istovremeno smanjuje učinke tjeskobe, depresije i stresa. Mogu poboljšati i snagu mišića i živčanog sustava. Pečeni čips od pastrnjaka ukusna je alternativa čipsu od krumpira.

4. Jaja

Svi vole jaja – zar ne? Pomiješana, pržena, kuhana ili pečena – ove male proteinske bombice super su zdrave. Jaja se mogu pohvaliti vitaminima D, B, B6 i B12, te mineralima cinkom, željezom i bakrom. Ako možete, odlučite se za domaća jaja jer će to osigurati da vaša jaja potječu od sretnih kokoši!

5. Zob

Posljednje, ali nimalo manje važno – zob! Ako ne podnosite gluten, dobra vijest je da više ne morate propuštati uživanje u zobi. Opcije bez glutena dostupne su u supermarketima, tako da i vi možete imati koristiti od antioksidanasa, vlakana i ugljikohidrata s niskom GI koji su dostupni u ovim sićušnim komadićima.

Zob je također svestran način uživanja u doručku, jer joj možete dodati svježe voće i pahuljice kokosa ili uživati s malo posipanog smeđeg šećera, javorovog sirupa ili narezanih jagoda.

Kako izbjeći debljanje zimi?

Osjećate li zimi uvijek glad ili kao da brže gladnite? Osjećate li kako je jedini način ugrijati se jesti više tople hrane? Ili sami sebe odgovarate od izlaska u šetnju ili vježbanja jer je jednostavno prehladno?

To su tri vrlo česta misaona procesa koja utječu na način na koji jedemo i ostajemo aktivni tijekom zime. Da ne kažemo da su to možda i razlozi zašto se lakše debljamo tijekom hladnijih mjeseci. Evo kako sami sebe odgovoriti od tih zimskih zamki.

Uvijek osjećam glad

Započnite svoj dan zdravim doručkom. Ljudi koji jedu dobar, zdrav doručak vjerojatnije će biti u rasponu zdrave težine u usporedbi s onima koji ne jedu doručak. I ne samo to, već ćete otkriti da nećete biti gladni tako brzo tijekom ostatka dana. Zaista nema boljeg načina za izvući se iz toplog kreveta od grijanja ukusnim toplim doručkom.

Priprema toplog doručka može potrajati samo nekoliko minuta više od ljetnog doručka, ali sigurno vrijedi svake minute. Neke ideje za topli zimski doručak uključuju jaja na tostu od cjelovitih žitarica ili integralnog brašna; omlet s povrćem poput luka, gljiva, špinata ili rajčica; palačinke prelivene voćem i jogurtom. Ako ste prezauzeti pripremati obrok u potpunosti ujutro, napravite dio pripreme večer prije, poput pripreme sastojaka i pribora.

Moram jesti više da mi bude toplo

Jesti više ne znači nužno da će vam biti toplo. Ironično, zapravo bismo trebali jesti manje jer zimi zbog smanjene tjelesne aktivnosti trošimo manje energije. Jedan od izvrsnih načina za kontrolu veličine porcija je kontrola veličine tanjura. Iskoristite ovu priliku i počastite se novim tanjurima i zdjelicama! Pripazite doduše da su manji od onih koje već imate.

Debljanje zimi
Pozimi bismo trebali jesti manje jer trošimo manje energije.

Birajte zdravu vruću hranu i pića kako biste se ugrijali, ali pazite na sadržaje šećera i masti. Iako se zbog topline te hrane privremeno možemo osjećati toplije, postoje bolji načini zagrijavanja – poput tjelesne aktivnosti.

Prehladno je za ići van

Tjelovježba je sjajan način da vaše srce počne brže pumpati, stoga je nepotrebno reći da vas vježbanje grije i drži fit tijekom time. Ako se stvarno ne možete natjerati otići trčati u hladno zimsko jutro, oslobodite malo prostora u dnevnoj sobi i vježbajte u toplini svoga doma. Nemojte samo upasti u zamku gledanja televizije.

I na kraju, ali nimalo manje važno, svaki svoj uspjeh proslavite nagradama koje nisu hrana, poput masaže ili dugog namakanja i uživanja u kadi.

3 sastojka za jačanje imunološkog sustava

Kako noći postaju sve hladnije, možda ćete polako početi šmrcati. Je li ovo garancija za antibiotike ili lijekove protiv prehlade ili gripe, ili se važ imunološki sustav može nositi s time? Možda biste jednostavno trebali nešto poduzeti kako biste ojačali svoj imunološki sustav.

U nastavku su tri najčešća sastojka koja se nalaze u vitaminima protiv prehlade i gripe koji vašem imunološkom sustavu mogu pomoći da se podigne  i ojača: češnjak, ehinaceja i cink.

1. Češnjak

Češnjak se u prošlosti nije samo koristio za tjeranje vampira, već se često davao ljudima za tjeranje različitih bolesti, od groznice u Egiptu, do kuge u Francuskoj, a u bližoj prošlosti i za gangrenu tijekom dva svjetska rata.

Češnjak
Češnjak se je u prošlosti često davao ljudima za tjeranje različitih bolesti.

Smatra se da glavna aktivna komponenta, alicin, daje češnjaku antibiotsko djelovanje. Jedno je istraživanje pokazalo da pripravci koji sadrže alicin značajno smanjuju učestalost prehlade i pomažu bržem oporavku.

2. Ehinaceja

Indijanci su ehinaceju koristili protiv ugriza zmije, oralnih lezija, bolova, sepse, kašlja, grlobolje i bolova u trbuhu. U prošlosti se koristila i kod šarlaha, sifilisa, malarija, trovanja krvi i difterije. Upotreba se smanjila tek kada su se pojavili antibiotici.

Ehinaceja
Ehinaceja se u prošlosti koristila za liječenje raznih bolesti.

Pregledom studija provedenima na ehinaceji utvrđeno je da postoje neki dokazi koji pokazuju da bi pripravci na temelju dijelova Echinacea purpurea mogli biti učinkoviti za rano liječenje prehlade kod odraslih.

3. Cink

Cink je esencijalni mineral u tragovima i drugi je najzastupljeniji minera u tijelu, odmah iza željeza. U tijelu ima brojne funkcije, uključujući zaštitu jetre od kemijskih oštećenja, pomaže u detoksikaciji tijela i važan je za zdrav imunološki sustav. Cink podržava imunološki sustav, ali sprječava vezanje rinovirusa na stanice.

Cink možemo dobiti iz hrane poput jaja, tofu-a, gljiva i mahuna. Međutim, cink u tim izvorima može se slabo apsorbirati. Cink iz hrane životinjskog podrijetla poput kamenica, crvenog mesa, škampa, rakova i ostalih školjki, bolje se apsorbira.

Kako apsorpcija cinka iz hrane varira između 20-40% unesenog cinka, uzimanje dodatka cinka može pomoći u nadopunjavanju unosa prehranom. To je osobito važno za one s visokim riziko nedostatka cinka poput starijih osoba, za koje se pokazalo da imaju poboljšanu funkciju imunološkog sustava i smanjenu učestalost bolesti prilikom uzimanja dodatka cinka.